Het nieuwe winkelen

Het aantal Nederlanders dat online winkelt, maakt een explosieve groei door. In vijf jaar tijd is het aantal online aankopen meer dan verviervoudigd. Binnensteden blijven toch een belangrijke winkelfunctie behouden, omdat winkelen nu vaak gecombineerd word met andere bezigheden zoals werk, cultuurbezoek en toerisme.

Hoofdbedrijfschap Detailhandel ontwikkelde een nieuw project voor de binnenstad van Veenendaal; ‘Het Nieuwe Winkelen‘. Doordat ons koop- en winkelgedrag de komende jaren ingrijpend zal blijven veranderen proberen probeert Het Nieuwe Winkelen hier op in te spelen. Drie verschillende trends die het project hierbij samen laat smelten zijn mobiliteit, socialiteit en lokaliteit. Mobiel staat voor de mobiele technologie die ervoor zorgt dat iedereen altijd en overal bereikbaar zijn. Sociaal staat voor de opkomst van social media, waardoor iedereen met elkaar, evenementen of activiteiten verbonden is. Lokaal is het vermogen van bedrijven om in te spelen op de locatie waar een persoon zich bevind en de activiteiten die de persoon daar uitvoert.

De vijf pijlers van het project zijn lokaal zoeken, betalen en loyaliteit, meten is weten, logistiek en reclame en verkoop.

 

 

 

 

 

 

Bronnen:

Jaarpublicatie 2011: Signalen uit de binnenstad

http://www.jesseweltevreden.com/ROMspecial.pdf

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: