Adapt to elders

Senior vitality, een trend ontstaan uit de groeiende vergrijzing. Alle mensen boven de 50 jaar oud, vallen in deze groep. Deze ouderen worden door de maatschappij vaak afgeschreven, ze komen bijvoorbeeld op hun leeftijd niet meer aan een baan. Daarnaast denken we dat ze oud en slecht ter been zijn, wat een fabel is. Mensen worden steeds ouder en blijven langer gezond.

De markt speelt niet in op de wensen van de 50-plussers, terwijl deze groep veel geld te besteden heeft.

Na wat research stuitte ik op ‘bureau vijftig’, een adviesbureau voor 50+ marketing en communicatie.

Toen ik wat weblogs las op de site, stuitte ik op het blog “Mama en oma zitten ook op Facebook“, wat mij verraste. In deze blogpost las ik dat 50-plussers de grootste groeigroep op social media zijn! Dit had ik echt niet verwacht. Uit onderzoek is gebleven dat in 2011 zes op de tien 65 tot 75 jarigen online actief waren. Waar jongeren social media gebruiken om zoveel mogelijk vrienden toe te voegen, gebruiken ouderen het om op de hoogte te zijn van wat de  (klein)kinderen of buurvrouw doen.

Een product ontworpen voor het computerverbruik van 65-plussers is de ‘Adaptop’, door Ryan Klinger. De laptop is eenvoudig te gebruiken, mailen en online shoppen gaat gemakkelijk. Het heeft een gebogen toetsenbord voor minder vermoeide ogen en nekspieren, met grote letters.

 

 

 

 

 

Ik vind dat dit een cool product is omdat ouderen niet gezien willen worden als ouderen en er nu ook producten voor hen ontwikkeld worden op het gebied van technologie.

 

Geef een reactie

